zondag 13 november 2011

Poncho van zwart geruite stof

In het magazine burda style 10/2011 stond een patroon om zelf een poncho te maken. De stof die gebruikt is vindt ik alleen niet mooi dus ging ik in de stoffenkraam opzoek naar een stof die bij mij past. De kleur; zwart met wit. Materiaal; het kriebelt een beetje en lijkt een beetje wollig maar is het weer niet. Om de poncho af te werken heb ik gekozen voor wit soort satijnen lint, wat lekker afsteekt tegen het zwarte. De stof is alleen iets te dun waardoor ik de poncho eigenlijk nu alleen binnen kan dragen, dus misschien weer opzoek naar een nieuw stofje?



Het maken van de poncho was erg gemakkelijk. De rechte lijnen op mijn stof maakte het nog gemakkelijker om te knippen. Het lint erop zetten om af te werken was iets lastiger, het lint gleed soms weg dus moest ik sommige stukjes herstellen maar het eind resultaat is naar mijn zin.

De poncho kan ik gemakkelijk ergens overheen dragen maar met een riem eromheen wordt hij nog leuker.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen