maandag 24 oktober 2011

Lijstjes

Elke dag en overal maak ik lijstjes. Lijstjes over wat te doen vandaag, boekenlijsten, filmlijst, leuke dingen lijstje. Je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt er een lijstje van maken.


Op mijn zoektocht naar inspiratie en leuke te doen dingen kwam ik ook de volgende blog tegen todolistblog een blog over hoe kan het ook anders lijstjes. Elke maandag wordt er een lijstje van iemand op de blog geplaatst. De blog is van Sasha Cagen en ze heeft ook een boek over lijstjes geschreven. To-Do List: From Buying Milk to Finding a Soul Mate, What Our Lists Reveal About Us
Op Amazone kan je een kijkje nemen in het boek. In Nederland is hij ook te bestellen en ik heb hem op mijn wish list gezet.         
 
Al vele jaren maak ik lijstjes. Op de mavo wat er allemaal wanneer geleerd moest worden. Woordenlijstjes om het allemaal makkelijker te onthouden bij Engels, Frans, Duits en Nederlands.
Op het Grafisch Lyceum werden de lijstjes al anders. Hier maakte ik lijstjes wat wanneer gebeurt moest worden maar ook voor de opdrachten zelf maakte ik lijstjes. Die lijstjes waren meestal stappen plannen voor de opdracht; wat moest er onderzocht worden, gemaakt, getekend.

Voor mijn blog hou ik een lijstje bij, ik heb een lijstje met allemaal dingen waarover ik wil bloggen. Dat is meer een soort van inspiratie of back-up lijstje. Sinds kort maak ik ook elke maand een lijst waarover ik wil bloggen die maand. Het zijn dan dingen die mij op dat moment aanspreken of actueel zijn.





Elke dag maak ik een lijstje met wat ik die dag wil/moet doen. Lijstjes werken erg lekker want op die manier heb je het uit je hoofd gezet door op te schrijven. Maar het lekkerste blijft het wegstrepen als het klaar is.

Op me werk maak ik ook lijstjes zodat het voor mij maar ook voor anderen erg duidelijk is waar ik mee bezig ben en wat er nog te doen is.

Home made happiness heeft een leuk, mooi en handig lijstje die je gratis kan downloaden via babyccinoblog

Ik vond het zelf ook leuk een lijstje te maken en die kan je natuurlijk ook downloaden* A5 formaat en A4 formaat (A4 heeft 2 A5 formaten op een vel aangezien dit met printen makkelijker is)

* Downloaden van documenten uitsluitend voor eigen gebruik

2 opmerkingen:

  1. Ik leef op lijstjes!! hahaha Ik heb een speciaal notitieboekje waar ik vanallse in kan zetten. Van notities/links/onderwerpen waar ik nog over wil bloggen tot aan mijn blogplanning.. Heerlijk ^^

    BeantwoordenVerwijderen