woensdag 26 oktober 2011

Even ertussenuit

Vorige week ben ik er even twee daagjes weg geweest. Mijn ouders waren op vakantie in Earnewald wat in Friesland ligt. Ik vond dit eigenlijk te ver rijden om even heen te gaan want ik was maar 1 dag vrij en het zou de eerste keer zijn dat ik zo'n lang stuk zou rijden. Op woensdag verzon ik om donderdagochtend al te gaan maar ik moest eerst vrij zien te krijgen. Aan het einde van de dag kreeg ik te horen dat ik ook donderdag vrij was dus ik mama bellen om te melden dat ik de volgende dag kwam.

Donder was niet erg blij met mijn vertrek.



Daar ging ik dan spulletjes in de auto, tomtom start klaar, drinken en eten bij de hand. 227 Km rijden, dat is 2 uur en 26 minuten rijden maar bij Utrecht natuurlijk al in de file, even een pauze en weer door rijden. Opeens zie ik een bord 120 km per uur. Zou me autootje dat kunnen, 110 vindt hij niet zo leuk maar 120 ja geen moeite mee. Even tanken kleine stop voor een paar foto's.

Onderweg even gestopt voor een kleine pauze


Opeens kwam de twijfel. Zit ik wel goed? Ik rij op een klein landweggetje en moet nog 3 minuten, een afslag naar nog een kleiner weggetje. Oke nog 1 minuut als ik daar ben dan ga ik wel bellen. Zie ik daar papa en mama staan gelukkig ik zit goed.
Even bijkomen en we gaan naar een winkeltje in het dichtsbijzijnde dorp. Daar waren we zo klaar er stond woonaccesoires maar als ze 50 spullen hadden was het veel. Wij naar Dokkum even winkelen, en dat hebben we gedaan. Bij de hema 4 sjaals gekocht. Vorig jaar betaalde je ongeveer €15. Bij de Promiss nog twee jassen gekocht. Twee omdat ik niet kon kiezen. In de avond heeft papa heerlijk bami gemaakt en toen begon de moeheid van de rit te komen. Heerlijk een bad genomen want die heb ik thuis niet en toen me bedje in gekropen.

Eén van de sjaals en één van de twee jassen


Vrijdag de dag dat mijn ouders 34 jaar getrouwd waren zijn we naar Aquazoo gegaan in Leeuwarden. Gelukkig troffen we heel de dag mooi weer maar het was wel erg koud. Natuurlijk zijn er in de dierentuin foto's gemaakt en hier onder een paar van wat ik gemaakt heb.








Bij terugkomst op het park hebben mama en ik nog even een rondje gewandeld heb ik nog even wat gedronken en ben ik in mijn autootje gestapt om de rit terug naar huis te maken.



De rit terug was veel zwaarder. Mijn schouder begon al snel zeer te doen en daarbij stond er veel wind dus met één arm rijden kon niet dus na een kleine stop ben ik verder in één stuk door gaan rijden. Eenmaal thuis stond mijn kleine ventje weer op me te wachten, hij was wel even boos maar dat ging snel weer weg.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen