zondag 25 september 2011

Rijbewij en autootje

9 september 2011 was voor de meeste mensen een normale vrijdag waarop er gewerkt of naar school gegaan werd. Voor mij was het een spannende dag. Ik moest afrijden om 1 uur 's middags. De gezonde zenuwen waren aanwezig en natuurlijk rij je dan anders dan gewent bent want er zit ook een heel ander persoon naast je. Of ik het gehaald had wist ik niet zeker want mocht ik in die straat nou 30 of 50, ik had geen idee. Ik nam ook een bocht best ruim en er zat nog iemand naast me.... je weet nooit hoe iemand over zulk soort dingen denkt. Gelukkig melde ze dat ik geslaagd was.



Het besef was er niet want je krijgt niks mee. Geen papiertje waarop staat behaald of geslaagd. Het besef kwam pas een paar dagen later toen ik eindelijk mijn rijbewijs kon aanvragen.

10 september was ik al bij een autootje wezen kijken en natuurlijk even getest. Het weekend had ik om erover na te denken of ik hem wou.

20 september 8 uur in de ochtend zat ik in de bus naar Lekkerkerk. Zenuwachtig, blij en hyperactief van binnen is hoe ik me voelde. Rijbewijs opgehaald op het gemeentehuis en ja daar was het, het ultieme blije gevoel wat al vanaf 9 september zat te borrelen. Wat was het heerlijk om het pasje in ontvangst te nemen.



Helemaal blij richting mijn zus gegaan en samen zijn we mijn auto wezen halen. Een Suzuki Alto 1.1 zwart met chromen details en een vleugeltje. Die dinsdag heb ik gelijk een hele rit gemaakt; naar Krimpen aan de Lek om op naam te zetten, over de tiendweg terug naar Lekkerkerk om mama op te halen, naar Rotterdam eerst Prinsenland voor de action want bij een auto horen autospulletjes. Toen via de oude dijk naar Rotterdan Centrum. Ik hou niet van de makkelijke manier dus we gingen gelijk voor een parkeergarage en voor een eerste keer viel dat super mee. De eerste dag dus lekker bezig geweest.



Nu de 6e dag dat ik mijn autootje heb ben ik nog steeds helemaal blij en ook trots op mezelf want ik heb in een korte tijd al veel situaties meegemaakt en opgezocht.


Wat ik dan heb meegemaakt; door rood rijden voor een ambulance omdat niemand opzij ging, stoppen voor de brandweer, paar seconde later voor de politie en ja dan rij je net weer en dan komt er een ambulance.



Gisteren nog de snelweg richting Schiedam in het donker en vandaag op deze heerlijk zonnige zondag heb ik vanmorgen vol trots mijn auto gewassen.


Zelf een mooi tasje voor in de auto gemaakt waar een hesje, landkaart, parkeerschijf, autopapieren, zaklamp, notietieblok, pen en een krabber in zit.


Als laatst nog een foto van opa en ik in de auto terwijl we Rianne aan het thuis brengen zijn.

Nu kan ik in mijn autootje stappen wanneer ik wil en mooie plekjes gaan uitzoeken om te gaan fotograferen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen