woensdag 3 augustus 2011

boekreview - Arthur Japin - De grote wereld

Arthur Japin - De grote wereld

Dit boek heb ik gekregen als boekenweekgeschenk in 2006. Dan kan je je afvragen waarom heb je dit boek nog niet gelezen aangezien het ook maar 90 bladzijdes telt. Nou dat is heel simpel; de voorkant. Ik weet dat je iets of iemand nooit op het uiterlijk mag beoordelen maar de kaft spreekt niet aan en dan heb ik al moeite om in een boek te beginnen.



Het verhaal;
Voor de tweede wereldoorlog bestonden er talloze dwergdorpen. In dit verhaal lees je over Lemmy die in een dwergendorp woonde, hoe hij daar opgroeide, weg moest, bij zijn oma woonde en toen zich aansloot bij het gezelschap Marchenstadt Lilliput. Je krijgt een kijkje in het leven van een klein mens rond de tweede wereld oorlog.

Mijn mening;
Ondanks dat de kaft me nog steeds niet aanspreekt vond ik het boek niet onaangenaam lezen. Het is totaal niet mijn genre maar om een keer te lezen was het wel leuk.



Nou hier dan de kaft ook al wil ik hem eigenlijk niet plaatsen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten