woensdag 13 juli 2011

Boekreview Bobje Goudsmit - Afscheidsbrief

Bobje Goudsmit - Afscheidsbrief

Anicke en Marit vanaf de eerste schooldag onafscheidelijk, maar in het vijfde jaar overlijdt Anicke. Als Marit een uitnodiging krijgt voor de verjaardag van Anicke die haar moeder nog elk jaar viert, besluit ze een brief te schrijven om het af te sluiten en uit te leggen waarom ze niet komt.
In de brief lees je hoe Anicke ziek is geworden en hoe ze is overleden, wat een erg emotioneel hoofdstuk is.



Dit boek stond op mijn leeslijst van school en ik denk dat ik hem toen ook gelezen heb maar ik kon me er weinig van herinneren. Het is een mooi boek, waar goed wordt uitgelicht hoe het gaat met de mensen om de zieke heen en hoe het gaat na het overlijden van die persoon.

Dit is een must read gewoon om te weten hoe dingen gaan niet voor de fun lezen maar informatief.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen